ავტორი -- არ
მინდა ენათმეცნიერი გავაწბილო, მაგრამ მის
მიერ მოხმობილი რითმოსი და მათემაც ქართველურია:
პირველი კომპოზიტია, შემდგარი ქართ. რით და მეგრ. უმოსი-სგან, რაც
უფრო დიდს, აღმატებულს აღნიშნავს. იგივეა მათ-ემა = მეგრ. მუთ + უმოს-ი = რით-მეტი: რით უფრო დიდი აი, რა არი რითმოსი და მათემა.
Автор – не хочу языковеду не угодить но названный ритмос и матема тоже картвельские слова: первая являетя композитом состоящим из гр рит «чем» и мегр. умос-и «больше.» тем же самым является матема = мегр. мат\\мут «чем» + ема\\е-му\\умос «больше» = мегр. мут + умос-и = чем + больше. Чем прибавленная или чем
увеличенная вот, что такое ритмос и матема.
ფიზიოლოგი -- გასაოცარია, მაგრამ ფაქტია:
რითმოსი და მათემა იგივური
მნიშვნელობის ქართ. მეგრ. სიტყვები ყოფილან. თანაც ორივე არითმეტიკის და მათემატიკის
შემადგენლობაშიც შედიან.
Физиолог – удивительно, но факт: оказывается ритмос и
матема не греческие, а гр. мегр. слова
с одинаковыми значениями. Притом обе входят и в состав арифметики и математиики.
არხეოლოგი – თუ შეიძლება ვიკითხავ: ბერძნულში, ამ რითმოსად წოდებულ რიცხვს თუ გააჩნია უშუალო თვალსაჩინოებაზე ბაზირებული ამოსავლიანობა?..
Археолог – если можно задам вопрос: имеет ли этот греч. ритмос исход базированный на достаточной очевидности.
ავტორი -- ბერძნულში ქართვ. ელემენტების არსებობის ფაქტები
ცნობილია. რაც შეეხება თვალსაჩინოებას, პასუხს ვაგებთ მხოლოდ ქართველურზე: ქართ. რიცხვი, ურიცხვი-ს ბგერითი
მსგავსება მეგრ. მურიცხის-თან(ვარსკლავთან) შეუძლებელია იყოს შემთხვევითი: ვარსკლავი//მურიცხი სიმრავლის სიმბოლოა. რიცხვი კი სიმრავლეა. ამ ხარისხის
თვალსაჩინოებამოსილი სემასიური საფუძვლიანობიდან გამომდინარე, მურიცხი >
ურიცხვი > რიცხვი იმდენად
ბუნებრივი, გასაგები და ნათელყოფილია, არამცთუ
სტრ. ანალიზი არ ჭირდება, არამედ თავად გამოდგება, სხვა მაგალითებში, ანალოგიურ სტრუქტურულ
ცვლილებათა დამოწმებად. მაგ: თავკიდურა თანხმოვნის(ხმოვნის წინამდგარი მ დაიკარგა), შემდეგ
ხმოვნის(უ დაიკარგა) დაკარგვის, როგორც კანონზომიერი მოვლენის, დასაფიქსირებლად.
ამგვარი ფაქტები ავტორმა მრავალი დაასახელა: შ2-მერე > იმერი//იბერი; ყ-ოფალი >//უ-ფალი; ქო-რე > ორე და ა. შ.
Автор – в греч. Факт нахождения картв. речевых элементов
обшеизвестен. Что
касается очевидности, отвечаем только на картв. данных:
сходство
гр.\\ мегр. рицхви
«число», урицхви «бесчисленность, множество» с мегр. мурицхи »звезда» не может быть
случайным: кому не известно что, испокон веков звезда – мурицхи символ множественности,
а число – рицхви
есть множественность, так как любое число, даже единица является частью
множества и, следовательно – ее
составным элементом носящим ее же
своиство. Исходя из такого очевидного семасиологического основания -- мурицхи »звезда» > урицхви «бесчисленность, множество» > мегр. рицхви «число» превращение, настолько естественно,
понятно и явно что, не то что не трбует структурного анализа, а само пригодно
подобных примерах для подтверждения аналогичных структурных изменений. Напр. потеря краевого предгласной стоящего согласного (в данном пр. потерялся
м). Такие факти были
названы множество: ш2-мере
> имер\\ибер, ყ-офал> уфал «господь, Бог.» и т. д.
ანთროპოლოგი – ზემოთ, ავტორმა დია 1.„დიდი’’, 2„ბევრი’’; დიადი 1.„დიდი’’, 2.„ბევრი’’ მათემატიკური ტერმინების
მატრიარქატის დროინდელობა დაასაბუთა:
როგორც ითქვა, მათ წარმოქმნას ქალის
სოც. მდგომარეობით გამოწვეულმა თვალსაჩინოებამ (უფროსობამ) შეუწყო ხელი.
უნდა
ვირწმუნოთ: ურიცხვი და რიცხვიც არანაკლები ხნოვანებისანი არიან, რადგან აქაც
ტერმინის შექმნაზე მკაფიო, ხანგრძლივი და უშუალო თვალსაჩინოება მუშაობს. ძვ. ბერძნ.
კი გაცილებით გვიანდელია და შესასწავლია თუ როგორ და რა გზებით მოხვდა მასში მათემა და რითმოსი
ანთროპოლოგი -- выше автор обосновал
принадлежность математических терминов таких как: 1. Диа «большой;» «множество»
2. Диади 1. «»большой, 2. »много» к периоду матриархата: как
уже было сазано их образованию спосоствовала очевидность высокого соц-го
положения женшины при матриархате.
Надо поверить: и рицхви и урицхви тоже не меньшего возраста, так как и тут для создания термина работает
долгая и непосредственная очевидность. Др. греч. значитеьно позднее явление и
нуждается в изучении как и какими путями попало
в ней ритмос и матема.
ფილოსოფოსი -- ზემოთქმულიდან გამომდინარე, ნებისმიერი მიხვდება:
ფილოსოფური სტიქიონები (წარმოდგენილნი ობიექტური და თვალსაჩინო რეალიებით) და მათემატიკური
ტერმინები (ციფრთა სახელები) ურთიერთ მადასტურებელნი არიან: რომელიმეთაგანის არარსებობა
გამორიცხავს ორივეს არსებობას, ხოლო ერთი რომელიმეთაგანის არსებობა ადასტურებს ორივეთაგანის არსებობას. რაკი მათემატიკური სახელების
არსებობა კოლხურში სახეზეა, ხოლო მათი დიფუზია ძვ. ბერძნულში აქვე დამტკიცებულია, ფაქტია:
ფილოსოფიურ სტიქიონებზე წარმოდგენები (რომელ სტიქიონებიდან მათემატიკური. ტერმინები
წარმოიქმნენ) ბერძნებმა კოლხებისგან -- პელასგებისგან
აითვისეს.
Философ – исходя
из вышесказанного (имеется в виду неоспоримость происхождения катв. мат. цифр.
названий от философских стихий), каждый может догадаться: представленные
обьективными и очевидными реалиями философские стихии и от них образованные
картв. математические термины взаимодоказующие: отсутствие какого либо из них
исключает в картв. языках существования обеих, а наличие какого либо из них
доказывает -- сущетвование обеих. Поскольку наличия мат. имен в картв. языках на лицо, а
их дифузия в др. греч. Тут же доказаны, то факт: представления о философских
стихиях с которых мат. термины образовались греки освоили от колхов --
пеласгов.
ენათმეცნიერი?!...
языковед -- ?!...
ფსიქოლოგი -- თუ ისეთი მაღალი აბსტრაქტული
აზროვნების, როგორიც მათ. ტერმინები არიან,
საწყისს მატრიარქატში პოვებენ, მითუმეტეს,
უნდა ვიფიქროთ იგივე აზროვნების სხვა სფეროთა ტერმინებზე.
Психолог – если такие высокого абстрактного мышления, какими являются математические термины
находят свое начало в матриархате. тем более надо думать тоже самое о терминах в
других сферах мышления.
ავტორი -- დიახაც.
ქართველური და სხვა უცხოურად მიჩნეული თეოლოგიური ტ-ები კოლხურია. რაც უმნიშვნელოვანესია:
ისინი უშუალო თუ არა, ნიშანდობლივ თვალსაჩინოებას
არიან დაფუძნებულნი, რასაც ვერ დაიკვეხნის
მსოფლიოს ვერც ერთი ენა.
Автор –в том то и дело, Картв. и другие считанные как иностранными теологические
термины колхские. Что важнее всего, они основаны на непосредственной очевидности. Чем не сможет похвастатся ни один язык мира.
ისტორიკოსი – „...ქართველები (ლაზ-მეგრელები) წამყვან როლს ასრულებდნენ
ძველი მსოფლიოს ისტორიაში. დედამიწაზე პირველებმა
საფუძველი ჩაუყარეს რელიგიას, კულტურას, ცივილიზაციას...“
კლ. შელია.
„კოლხეთი ჩვენი სამყაროს კარიბჭე.’’ .
საქართველოში ...„ქვედა პალეოლითის ეპოქაში იწყებს აღმოცენებას პრიმიტიული რელიგიური საწყისები, რის დასტურადაც მიაჩნიათ „დათვის კულტი.»
ო. ლორთქიფანიძე „ნ. დრ. გრ.’’ გვ. 48.
Историк – «...грузины (лаз-мегрельцы)
выполняли опережающую роль в истории древного мира. Они первыми полжили в основу религию, куьтуру цивилизацию...» Кп. Шелия «Колхида
-- врата нашего мира»
В Грузии «...в эпоху нижнего палеолита
возникают всходы примитивного религиозного верования, одним из свидетельств которых считают «культ медведя»...
О. Лорткипанидзе «наследие древней Грузии».
стр. 48.
არქეოლოგი -- უძველეს წარსულში, ადამიანზე
მზის უშუალო და ცხოველი ზემოქმედებით, შემდეგ მისი მოძრაობით, დღე-ღამეთა იდუმალებით
და . ბუნებაზე ზემოქმედებით გამოწვეული
ფსიქოაქტებით თუ იყო შესაძლებელი საწყისი პრიმიტიული რწმენითი მონაცემების ადამიანისათვის
მინიჭება. მზე თეოლოგიის საწყისია:
ჯერ კიდევ ნეანდერტალელი ადამიანის, ისე როგორც ეს დღესაც სამეგრელოშია, ...»დამარხული, ძვლები,
როგორც წესი, აღმოსავლეთ-დასავლეთის ხაზზეა
ორიენტირებული. ე. ი. მათი მდებარეობა, როგორღაც,
დაკავშირებულია მზის მოძრაობასთან... ა.პ. ოკლადნიკოვმა... წამოაყენა
დაშვება, რომ აქ საქმე გვაქვს
მზის კულტის ჩასახვასთან...“ (პირველი
საზოგადოების ისტორია გვ. 62).
Археолог – в далеком прошлом, путем
непосредтвенного и ощутимого действия солнечных лучей на человека, движения солнца
на небе, таинственности суток (дня и ночи) и восприятий изменений из за действия
солнца на природу, от всех этих причин вызываемых психоактами было бы ввозможно
придание человеку первейших примитивных религиозных зачатков.
солнце является началом теологии:
«...первые костные останки, дошедшие до нас в непотревоженном состаянии,
датируются ашельским и мустьерским временем и принадлежат неандертальцам ...
уже давно обратил внмание на себя тот факт, что костяки захороненных, как правило,
ориентированы по линии восток -- запад, т. е. Их положение как-то увязано с
движением солнца... (и теперь точно таким образом кладут усопших при
похоронении в Мегрелии. Е.И.)... А. П. Окладников раскопавший останки
мальчика-неандертальца в пещере
Тешик-таш в Узбекистане обнаружил, что вокруг него были уложены, в определенном
порядке, рога горного козла – киика, основного объекта охоты обитателей пещеры.
Сопоставив это с солнечной ориентацией костяков, А. П. Окладников Выдвинул
предпложение, что здес мы уже имеем дело с зачатками солнечного культа...» А.
И. Першиц, А. Л Монгайт, В В Алексеев. «История первобытного обшества». Стр.
62.
ფილოსოფოსი -- მეანდერტალელ ადამიანს
მზის კულტი თუ ჩასახული ქონდა,
მ. ე. პრიმიტიული რწმენითი
საწყისები მისგანვეა, უფრო ძველია და, ზემოთქმულიდან გამომდინარე,
ამ საწყისებთან ჩვენი და კაცობრიობის
უძველესი წინაპარი -- კოლხური კლანია.
Философ – у неандертаьского человека если культ солнца уже
имелся, значит и примитивные начала верования от него же (от солнца), более
древни и, выходя из вышесказанного, в этих начинаниях стоит предок человечества
-- колхский клан.
ენათმეცნიერი -- „აკადემიური“ მონაცემები?!...
яыковед -- а «академические
данние?...»
ავტორი -- ა. ბოგვერაძემ ტ. უფალი ანტიკურ
ეპოქას მიაკუთვნა. სინამდვილეში
იგი გაცილებით ძველია. მისი დანიშნულებაა ყოფიერების გამგებლობა. ამიტომ, მკლევართა მიერ (ვლ. ალფენიძე,
გ. სიჭინავა) მისი მეგრ. ზმნა ფალუა -„ცენებას‘‘-თან დაკავშირება
იმდენადაა მართებული, რამდენადაც ცენება, აღორძინება, განახლება მნიშვნელობით ახლოსაა ყოფიერებასთან
(ობიექტურად არსებულ სულიერ თუ უსულო
რეალობებთან). ოღონდაც რომ მათ -- ფალ-უა „ცენება’’ და უფალ-ს საერთო ყ ძირიდან წარმომავლობა ანათესავებთ,
რასაც ქვემოთ ვიხილავთ:
მეგრ.
ფა „მცენარეა, “მა-ფალ-უ -- „მცენებარე.“ცენება იგივე
განახლება-აღორძინებაა, რომლის (ფალუა „ცენების“) მამოძრავებელ საკრალურ
ძალას ფალოსის კულტი მამაკაცის პენისს ანიჭებდა. მასზე (პენისზე) დღესაც
მკვიდრობს სენტენცია: თის გეურე ქიანა -- „მასზე დგას სამყარო.“ ასე რომ, ზემოთხსენებულ,
ფალუა// განახლება// აღორძინება იპოსტასზე კომპეტენტური ფალოსის კულტია. იგი საქართველოში არქეოლოგიური წყაროებითაც
დადასტურებულია. „...ხოლო ზოგიერთ სამხრეთ-აღმოსავლეთ აზიის ქვეყნებში რელიგიის
დონეზეც განვითარდა“..(ირ. სურგულაძე).
ხშირად,
ბაგისმიერებს მნიშვნელობათა მადიფერენცირებელ ანუ სემანტემების წარმომქმნელ ბგერებს ვუწოდებთ: მეგრ. ვულგარულ მეტყველებაში პენისის აღმნიშვნელმა
ძირმა ბაგისმიერი დაირთო და მივიღეთ ბ-ყოლ. ბყ კომპლექსი (ყ > ყ), როგორც ბევრჯერ
ითქვა, პ ბგერას იძლევა(ვ. თოფურია). ყოფიერების აღმნიშვნელ
ყ>//ყ ბგერაზე ბაგისმიერის დართვას
კი, დასაშვებია, ბყ > პ > ფ და ფა „მცენარე, ფოთოლი’’მოეცა, ხოლო ბყოლ «პენის–ი» > პოლ > ფოლ//ფალ ცვლილებები
ფალ-უა „ცენება“და ფალ-ოში> ფალ-ოსი ტ-ებს მოგვცემდა
ანუ ფალოსს დასაბამიდანვე იგივე მნიშვნელობა გააჩნდა რაც – დღეს. მხოლოდ ფორმა უცვლია:
ბყ.ოლ «პენისი»>ფალ-ო-ში> ფალ-ო-სი (ში\\სი = კუთვნ. სუფიკსი).
როგორც
ვხედავთ, ფა „მცენარე, ფოთოლი“, ფალ-უა„ცენება“
დაკავშირებულია ფალ-ო-ში > ფალ-ო-სი ტერმინებთან, რომელნიც ქართველურნი არიან, თანაც უძველესნი. ესენი ერთმანეთს ყ > ყ. წარმომავლობით ენათესავებიან. აქვე გვინდა გავიხსენოთ მკვლევარ
მ. კვირტიას მოსაზრება ინდოევრ. ფლ-ორა და ფა-უნას მეგრ.
ფა„მცენარე“ და
ფალ-უა -ს-თან
ურთიერთკავშირის შესახებ.
უფალი„ღმერთი“-ს იპოსტასი კი უფრო დიდია: იგი ყოფიერებაზეა
პასუხისმგებელი. ამოსულია ქართვ. ყოფა//ყ.ოფა სიტყვების ყოფ//ყ.ოფ ძირიდან ალ სუფიქსის მეშვეობით: სუფიქსები მნიშვნელობათა შემცვლელნი
არიან: ყოფა, მაგრამ --ყოფ-ილა, ყოფ-ნა, ყოფ-იერი და ა. შ. მაშასადამე, ყოფა+ალ>ყ.ოფ-ალი>//ყოფ-ალი „ღმერთი“. ხმოვნის წინა თანმოხმები ხშირად იკარგება: ყ.ოფე>ოფე, ქო-ყოფე>ქო-ოფე, ვა-ყოფე -- ვა-ო-ფე „ყოფილა არ ყოფილა“. მ. ე: ყ-ო-ფალი > ო-ფალი> უ-ფალი„ღმერთი.“
ყოფ>//ყ.უფ წარმოქმნილია
ყო>ყ.უ დასაბამიერი ალომორფები–დან, მეგრ. ფა სუფიქსის მეშვეობით, რომელიც უხშირესია. მაგ ჭორო-ფა „უწყვეტი წვიანი პერიოდი“; გოლო-ფა „გვალვა;“ ფუჩი «ფიცი» და ფუჩა–ფა «ფიცის მიცემა» და
ა. შ. მაშასადამე, ფალუა, ფალოს-სა
და უფალს ყ>у\\ წარმომავლობა აერთიანებთ.
Автор -- По
мнению А. Богверадзе, гр. т. уфал »бог,
господь» относится к античному периоду. В действительности же он гораздо древнее. Его назначение – правление бытья. Поэтому, от исследователей (Вл.
Алфенидзе, Г. Сичинава) эго связывание к мегр. глаголу фалуа «цветение, возрождние» на
столько же правомочно, насколько эти последние, по смысловому содержанию близки
с бытьем (с объективно сушествующими духовными или лишенными духа реалиями).
Только сразу же подчеркнем, что их (уфал и фалуа) роднят происхождение из обозначающего «бытье» (см
«г. т.« звук ყ) родоначального звука ყ, что увидим ниже.
Как уже знаем, мегр. фа «растение» имел и форму фал, так как фал-уа означает, как уже
говорили, цветение и
возрождение. Сакральную силу этих последних культов фалоса придавал пенису мужчины. В Мегрелии и сегодня сушествует сентенция – тьис геуре киана, что означает – «на нем стоит мир». Так что, компентентным на ипостась – фалуа «цветение обновление,
возрождние» является культ фалоса. Он в Грузии и архелогическими находками
удостоверен, «... а в некоторых
странах юго- восточной азии развился даже до религии (Ир. Сургуладзе).
Лабиали позднее образованные звуки и служат
для дифференции, часто образовывая семантемы: в мегр. вульгарной речи корень
обозначающий пенис осложнился билабиалом б и получили б-уол мегр. «пенис». бყ. Комплекс, как часто
упоминали дает звука п (В. Топуриа). Этот последний, легко превращается в ф и фа «растение, листок.»
значит: бყ.ол «мегр. нар. Секс. орган
мужчины» > пол > фол\\фал изменения дало бы > фал-уа «цветение, возрождние» и фал-оши >\\фал-оси и. е. «фалос.» т.е. фалос
изначала же имел то значение что – сегодня: мегр. б-ყ.ол «пенис» >фал-оши >\\фал-оси (ши\\си = суф. принадлежности).
как видим, фа «растение, листок,» фал-уа «цветение, возрождние, обновление» связаны с терминами
фал-оши >\\фал-оси и с культом фалоса. Их роднят -- ყ звук и его
аломорф --ყ.ол. Они древнейшие и по происхождению колхские.
Тут же следует вспомнить мнение иследователя
М. Квиртия о взаимосвязи индоевр. флора и фауна с мегр. тут-же обсуждаемой – фа и фал-уа.
А ипостась уфали «Бог» значительно велика: она ответственна за все
существующее. Восходит, с помощи ал суфикса, от ყоф\\ .оф корней картв. Гр. ყофа\\Мегр.офа
«битье» слов. Суффиксы меняют значения слов, напр: ყофа ««битье», но ყоф-ила
«оказывается была» и т. д. к корню ყоф + суф. ал = ყоф-ал. В
начае слова предгласный
часто исчезает, напр: мегр. ყ.оф-е\\офе «была». таким образом: ყ-офал > о-фал > у-фал «бог всемогучый»
ყоф > ყуф происходит из ყо\\ ყ.у аломорфов
нарастанием Мегр. фа
суфикса: ყо + фа > ყофа. Ср. фучи
«клятва» + фа > фуча-фа «клясться»; шума «пить» + фа > шума-фа «опьянение» и т. д.
значит фалуа, фалос и уфал объединяет ყ >\\ у. происхождение.
ფიზიოლოგი
-- სახელდების რა მოტივაცია გააჩნიათ ქართვ. ღმერთის აღმნიშვნელ-- ღმერთ-ი, სვ. ღერმეთ, ლაზ. ღორმოთ, მეგრ. ღორონთ სიტყვებს?
ისტორიკოსი – какая мотиваця наименовании имеется у слов – гр. ღмерти \\ мегр. ღоронт \\лаз. ღормот \\св.
ღермет «бог?»
ავტორი -- იგივე რაც უფალს: ღმერთი სამყაროს მამოძრავებელი ძალაა. მისი გამგებელი
და ბატონ-პატრონია. ივ. ჯავახიშვილსა და ნ. მარს გააჩნიათ დასახელებულ სიტყვათა ეტიმოლოგიები მაგრამ, სამწუხაროდ, საწყისი მნიშვნელობის (რაც
მთავარია) სახელდების მოტივაციის და ბგერათა ფუნქციების დადგენის გარეშე. მ. ე. აქ
დიაქრონიაზე ლაპარაკიც ზედმეტია. მიზეზი მარტივია: მათ ყურადღების მიღმაა დარჩენილი,
ამჟამად თითქმის გადაშენებული, მეგრ. სიტყვა
გოთ„ღმერთი“: მეგრ. გოთ გოიმორძგვას = „ღმერთმა გაგიმარჯოს».
Историк – Бог владыка и сила, движущая мир. Ив . Джавахишвили и Нико Мар сделали этимологии
названных слов, но, к сожалению, без установления первоначального значения (что
самое главное), мотивации наименования и функции составляющих звуков. Значит
здесь о диахронии речи и не может быть. Причина проста: за пределами их
внимания оставлено, на сегдня в мегр. почти исчезнувшее слово Готь «Бог»: Мегр.
готь гоимордзгвас = «пуст Бог здоровится
с тобой.»
ენათმეცნიერი -- გოთ//გოდ//გად ინდო ევროპული ღმერთის აღმნიშვნელი ტერმინია.
მეგრულიო?!...,საიდან სადაო?!...,
ავტორი -- თუ საიდან ამას საწყისი
მნიშვნელობა დაადგენს: მოგვიხდება გონებრივი
ჭვრეტა იმისა თუ რა აგებულების შეიძლება, ყოფილიო გოთ-ის წინაფორმა, ადეკვატური მნიშვნელობისა -- ღმერთი. „ის ვინც
მეგრული ენა იცის“ დამეთანხმება: წინაფორმა
სიტყვისა გოთ „ღმერთი არის, ყოველ მიზეზს
გარეშე, ღ-ო-რთ-ა, რადგან
ღ, როგორც უკვე დავადგინეთ, არის მეგრ. ღ-უნა „ქონება„-ს ძირი. ო-რთ-ა//ო-რთ-ე კი მეგრულში არის ბუნება, სამყარო.
ღ-ო-რთ-ა// აი, პირვანდელი
კომპოზიტი სიტყვა, მნიშვნელობით
-- სამყაროს მფლობელი.
Автор – а откуда этого установит
первоначальное значение: придется умственное созерцание того, какого строения
могла быть преформа слов готь\\год\\гад адекватное значению – Бог. Преформой слова готь обязательно является ღ-ортьа, так как ღ, как выше установили корень мегр. слова ღ-уна
«иметь,богатство», а ортьа\\ортье по мегр. природа, мир. ღ-о-ртьа вот слово коипозит, с
значением «владыка мира» или Бог.
ფიზიოლოგი -- «დილეტანტური შენიშვნა»: ასეთი გამჭირვალე
ეტიმოლოგია განა საჭიროებს
დამატებით ანალიზს, თუნდაც
სტრუქტურულს?..
Физиолог -- «дилетантское
замечание»: такая совершенно прозрачная этимология разве нуждается в допольнительном
анализе или хотя бы в структурном?...
ავტორი -- თავად ო-რთ-ა// ო-რთ-ე გახლავთ ასევე ადეკვატური თავისი
მნიშვნელობისა -- ბუნება.//
სამყარო: რ მოძრაობის აღმნიშვნელი
ბგერაა (ლაიბნიცი). იგი, ასევე
ყოფა-ყოფიერების აღმნიშვნელია (ავტორი). რთ კომპლექსი, სხვადასხვა
ზმნისწინთა მეშვეობით, მეგრულში
ნაირგვარ ცვლილებათა აღმნიშვნელი ძირია. მაგ: გო-რთ
„გაუვიდა“, „გახდა; მო-რთ-ი>// მო-დ-ი (დ<რთ); გე-შა-რთ „ამოვიდა“; გე-რთ „აღმოცენდა“; მი-რდ „გაიზარდა“; რდ-ა// რდ-უალა „ზრდა“ (დ<თ.
მ. ე. ქართ. ზ-რდ-ა<ს-რდ-ა<ს-რთ-ა ); წა-რთ „წახდა“; მი-რთ „გახუნდა“; გი-რთ „გაიყო“; გე-დი-რთ „ადგა“; გამნი-რთ „გადაბრუნდა“; მა-რთ-უ „მორევი“; რთ-ა „ბრუნვა“; ი-რთ-უ „ტრ-იალებს“.
ამ უკანასკნელი
მაგ-ის ქართ. მეგრ. რთ > რტ კომპლექსს
სლ. და ინდოევროპულ
ენებში რტ კომპლექსი შეეფარდებათ: შდრ:
სლ. ვე-რტ-იტსა„ტრიალებს,’’ ლათ. ვე-რტ-ე „გადააბრუნე’’, ინგლ. რითონ „დაბრუნება.’’
დასახელებულ სიტყვათა
მნიშვნელობებთანაა უშუალო კავშირში
მეგრ. ო-რთ-ა//ო-რთ-ე„ბუნება, სამყარო:’’ ო„სა“+ რთ-ა „ბრუნვა, ტრიალი“ უდრის, როგორც
მორევი, მოძრავსა და ცვალებად
მატერიალურ სივრცეს -- სამყაროს.
Автор – сама мегр. ортьа «природа, мир» является адекватным своего значения: р является г. подр. звуком выражающим движение (Лаибниц). Он также выражает быть, бытье. Рть комплекс, в мегр. с
помощю разных ... выражает движения и разнообразные изменения, напр: го-рть «превратился», мо-рть «пришел,» ге-ша-рть «взошел», ге-рть «вырос из земли», ми-рд «повзрослел», ца-рть «испортилься», ге-ди-рть «встал», га-мни-рть «перевернулся», ма-рть-у «водворот», рть-а «кружение, вертится»,
и-рть-у
«кружится, вертится.» рть\\рт
комплексу последнего примера в индоевр. языках соответствует рт звукосочтание. Ср. ве-рт-ится, латин. ве-рт-е «»переверни, англ. ритьон «возвращение.»
Мегр. ор-ть-а\\о-рть-е «мир, природа» находится в
непосредственной связи с вышеназванным словам; Если ртьа = «кружение, вертится»,
то о-ртьа =
мирозданию -- Как водоворот движущейся и меняющейся материи.
ფილოსოფოსი -- დღესაც კი შეუძლებელია
უფრო ღრმა ფილოსოფიური
წვდომა არსისა და ლოგიკურად
ზედმიწევნითი სიზუსტით განსაზღვრა
ტერმინისა -- სამყარო და ღმერთი!... დიდება კოლხებს
-- კაცობრიობის უპირველესსა და უდიადეს ფილოსოფოსებს!...
философ – наверное и сегодня невозможно более глубоко дотянутся
до сути и достижения дотошной верности логического определения термина Мироздание и Бог!.. Слава Колхам – величавым и
первейшим философам Мира!...
ავტორი -- რაც
შეეხება ღ-ო-რთ-ა > გოთ პროცესში
ღ>გ ამოწევის, რთ კომპლექსიდან რ-ს დაკარგვის და
ქართვ. ღმერთის აღმნიშვნელ
სიტყვებში მ და ნ ბგერების გაჩენის, ვოკალიზაციის
და სხვა ცვლილებათა „სტრუქტულ ანალიზს,“ ოპონენტ ენათმეცნიერთათვის მიგვინდია, მთავარია,
მათ ხელთ უჭირავთ ჭეშმარიტების იმპერატივი: ეს ცვლილებები ღ-ო-რთ-ა-დან,
უცილოდ, განხორციელდა. Автор – что
касается структурного анализа в процессе ღ-о-ртьа >
готь ღ>г возвышения, из рть комплекса
потери р, и в
картв. словах обозначающих
Бог – гр. ღмертьи \\ мегр. ღоронть \\лаз. ღормоть \\св. ღерметь включения м и н, а также вокализаций и других изменений, доверяю
опонент языковедам. Главное
что им в руки дан императив истины: эти изменения из ღ-о-ртьа непременно осуществились.
ისტორიკოსი – გარდა ამისა თქვენ ხომ პირველ
ნაწილში ქთრთველურში მიმდინარ ყველა შესაძლებელი ბგერათ ცვლილებები გაქვთ განხილული
და დამოწმებული.
Историк – кроме того, в первой части
(в «г.т.») вами в картв языках все возможные звукоизменения обсуждены и подтверждены.
ავტორი – ზემოთქმულიდან
გამომდინარე, რამეთუ ინდოევროპული გოთ ტ-ის გ ქართვ.
ღ წარმომავლობისაა,
უფლებამოსილნი ვართ ვირწმუნოთ არამარტო სლ. ბოგ და ირ. ბაგ „ღმერთი-ს’’ თაობაზე იგივე, არამედ სხვა ენებშიც ღ ან მისი ექვივალენტის ხდომილობა (მაგ: ივრ. იახვე, იეღოვა, იეჰოვა„ღმერთი’’) ქართვ.
ღ ბგერის დამსახურებად უნდა მივიჩნიოთ.
Автор –
исходя из вышесказанного, поскольку г и. е. Гот термина происходит от картв. ღ, правомочны поверить тоже самое не только о сл Бог и иран Баг, а и в других
языках наличие эквивалента или самого ღ законно. Напр ивр. яхве\\ иеღова\\иеhова «Бог».
ისტორიკოსი -- მკვლევართა შორის არსებობს მოსაზრება,
რომ გოლ-გოთა -- მთა სადაც ქრისტე ღმერთი აწამეს მეგრ. გოლა-გოთე-დან, რაც განათებულ მთას ნიშნავს, იყოს.
Историк – среди исследователей имеется соображение что место где наш Бог
величавый – Иисус Христос казнили – по гр. гол-готьа будто бы из мегр.
гола-готье что означает «гора освещенная».
ფსიქოლოგი - ეს რეზონულია, რამეთუ, ნეანდერტალელი
ადამიანიდან მოყოლებული, მთა, რომლის წვერზეც მზის პირველი სხივი ეცემა, რა მზე ღმერთის
სარიტუალო ადგილი იყო. მეორე მიზეზი მორწმუნეთა სწრაფვისა რაც შეიძლება ამაღლებულ ადგილებში განათავსოს საკულტო ნაგებობები არის ადამიანთა შეხედულებით,
ღმერთის მაღლა -- ცაში არსებობა.
Психолог -- это резонно. Так как
начиная с неандертальца гора на вершину которой падал первый луч солнца было
ритуальное место Бога солнца с именем --
ра. Вторая причина стремления верующих как можно возвышенных местах
расположить свои ритуальные здания – это то, что по общепризнанным взглядам
людей Бог находится высоко на небе.
ისტორიკოსი -- ზოგიერთი მკვლევარის აზრით, ქალდ-მეგრელები პალესტინა-იერუსალიმში,
...სადაც პირველებმა დაიწყეს ქრისტიანობის გავრცელება...მის პირველ გამავრცელებელ მეგრელებს
-- იბერებს სასტიკად დევნიდნენ ისრაელი კეისრები ... იერუსალიმის კეისარმა ქრისტიანობის
გავრცელებისთვის 309 წ. 23 აპრილს
თავი მოკვეთა იერუსალიმელ გიორგის (
წმ. გიორგის ). ეს საშინელი სურათი აღწერილი აქვს სომეხ მეისტორიეს -- ინჯიჯიან
ლუკას ნაშრომში „წმინდანების
ცხროვრება.’’ უმძიმესი რეპრესიების გამო, იერუსალიმელმა ქრისტიანებმა... თავი
შეაფარა მდ. ბურანუნის (ევფრატის) სათავესთან მთებს... ააშენეს ციხე-სიმაგრე
რომელსაც „ჯიბერი,’’ „ჯებერი’’ დაარქვეს...
მეგრ. სიტყვაა (მტკიცე, მაგარი)... (კლ.შელია
„კ. ჩ. ს. კ.’’ გვ. 260).
Историк
– «... по мнению некоторых исследователей, в Палестине где
калди-мегрели первыми начали распостранение христианства,... (они) подвергались
свирепым гонениям от израильских цезарей ... за распостранение христианства. Цезарь
Иерусалима 23 апреля 309 г. отрубил голову св. Георгия. Эта картина описана
арм. историком Инджиджиан Лукой в труде «жизнь святых». По поводу тяжелейших репрессий, Иерусалимские Христиане
скрылись в горах у начала реки Буранун (Евфрат) ... построили крепость с
названием джибер\\джебер ... что по мегр. означает «прочный, крепкий»...
Климент Шелиа «Колхида врата нашего мира» стр. 260.
ფილოსოფოსი -- შუმერ-ეგვიპტიდან მოყოლებული, შესასწავლია კოლხიზმები უძველეს თეოლოგიურ
ლიტერატურებში.
Философ – начиная Шумер-Египет надо изучить Колхизмы в др.
теологической литературе.
ავტორი – გარდა ამისა, ქართ. მეგრ. ჯოჯო-ხე-თი და
სამ-ოთხ-ე ტერმინებიც სრულიად გამჭვირვალე ეტიმოლოგიის მქონენი არიან:
ჯოჯო ეშმაკია, მეგრულად, ხოლო ხე და თი სიტყვათა შესახებ უკვე ვიცით. მ. ე. ჯოჯო + ხე + თი უდრის ეშმაკის
საცხოვრის ადგილს.
სამ-ოთხე კი სამ + ოთხ-ე ნაწილებისაგან შედგება: სამ ექვივალენტური შურ-ი „სულიდანაა’’, ხოლო ოთხე -- ონთხე-დან (ზედმიწ. = სა-სუნე-ს). ამ უკანასკნელს, სუფევის მნიშვნელობაც
გააჩნია, მაგ: ჩხურუქ ქუდანთხ უდრის სიცივე დაეცა (დადგა)
ანუ სიცივის სუფევაა. ე. ი.
შურ + ონთხე >//სამ-ოთხე უდრის სულის სასუფეველს. მისი პარალელია – ო-შურ-ეთი «სულისთვის განკუთვნილი ადგილი».
მეგრ. ხვამა ,,ლოცვა,, ყრველგვარი კვლევის
გარეშე აშკარაა, რომ მეგრულივე ხომა ,,ხმა–დან,, ამოდის. ხოლო ქართ.
ლოცვა, მაშასადამე,
მეგრ. ლორსუადანაა.
მეგრ ნინას ულორსუანც = გამორჩევით, მჭერმეტყველურად მეტყველებს. ხოლო ნინას
ულორსუანც = მაინც
მაგრად მეტყველებს, იხტიბარს არ იტეხს: ლორსუა>ლოცვა აი, საიდანაა ლოცვა.
Автор – кроме того, гр. \\мегр. джоджо-хе-тьи «ад»
и сам-отьх-е
«рай» имеют совершенно прозрачную этимологию: мегр. джоджо = «черт», а хе = «наличие, проживание живого», о тьи уже знаем. Джоджо+ хе + тьи = место проживания черта.
А сам-отьх-е состоит из сам + отьх-е.
Сам происходит из эквивалентного мегр. шур «душа, дух», а отьхе из онтьхе «преимушественное существование
чего либо». Шур + онтьх-е >//сам- отьх-е = «место проживания души». Его паралелью является
мегр. о--шур-етьи «место для души.» Без всякого исследования явно что мегр. хвама «молитва» восжодить от мегр хома «голос». Значит и гр. лоцва «молитва» вырастает от мегр. лорсуа «выбранный, убедительный говор. «Нинас улорсуанц = говорит превосходно. «холо
нинас улорсуанц» – с укором обращаются говорящему тогда, когда ему нечего сказать, но
все равно за свое громко твердит.
ისტორიკოსი --„.. საკმეველი ძვ. ქართ.
გამოითქმოდა როგორც „საკუმეველი.’’ ძნელი არაა მის ძირში
დავინახოთ „კუმ’’ ფორმა. ხოლო კუმა მეგრულად ნიშნავს კვამლს. აქედან ცხადი ხდება. რომ
საკმეველი იყო მართლაც კვამლის დასაყენებელი და აშკარაა
მისი კოლხური წარმომავლობა’’...(ნ. კვაშილავა. ხაზგასმა ე. ი.)
Историк – «...
В сакмевели др. гр. сакумевели нетрудно заметить кум корень. А кум-а по мегр. означает дым. Отсюда явно его Колхское происхождение ибо са-кум-евели использовался для
выделения дыма.
ფილოსოფოსი -- თავგაწირვა მიღებულია თავი + გაწირვა-საგან:
თავი გასაგებია მაგრამ არავინ უწყის სიდანაა გაწირვა. იმისთვის
„ვინც მეგრული ენა იცის ეს ისეთივეა გქონდეს სიტყვა დაჭრილი და დაჭრულ ფორმას კი ჩაჰკირკიტებდე -- ეგ საიდან არიო: დღესაც ცოცხალ
მეგრ. სიტყვა წურ-უა//წირუა დაჭრას აღნიშნავს მ. ე. დუდიშ გო-წირუა//თავ-გაწირვა იქნება თავის დაჭრა, თავის მოკვდინება
რაღაც მაღალი იდეალებისთვის: იგი კულტმსახურების უმაღლესი ფორმის -- სისხლიანი მსხვერპლშეწირვის
ეპოქებში პოულობს სათავეს, როცა ად-ნი თავს ისახიჩრებდა ან თავს წირავდა თავის კერპს.
მისი გადმონაშთებია, როცა ახლობელის დაღუპვისას ქალები სახეს იკაწრავენ. აქედან გამომდინარე,
ფრაზაში-- წირვას გამოუყვანს, პირვანდელი მნიშვნელობა ანდერძის აგება კი არაა,
არამედ სწორედ ის, რომელიც გადატანითად მიაჩნიათ: «სიცოხლეს გამოასალმებს, ბოლოს მოუღებს.’’
მ. ე. თვით საეკლესიო მთავარი ქრისტ. მღვდელმსახურების
გამომხატველი სიტყვა -- წირ-ვა-ც, რათქმაუნდა, აქედანვეა, ოღონდ
რიტუალი თუ ღვთისმსახურების სხვა ატრიბუტიკაა შეცვლილი.
Философ – тьав-га-цир-ва «самопожертвование»
получены от тьави «гр голова» + гацирва »пожертвование»: Тьави «голова» понятна но никто не знает откуда га-цир-ва пожертвование»: «для
того кто мегр. язык хорошо знает» зто то же самое что имели бы слово дачрили
«ранены»и не могли бы объяснить откуда дачрули «ранены.» И сегодня живое мегр. слово цур-уа\\цир-уа означает «ранение». Значит мегр. дудиш-гоцируа\\гр. тьав-гацирва досл. будет означать ранение своей головы, т. е. убивание самого себя для
каких либо высоких идеалов. Оно берет начало из эпох высшей формы
кровавого жетвоприношения, когда человек жертвовал себя своему идолу, тотему и
т. д. Пережитки этого и сегодня живы. Напр. при плаканиях женшины и сегодня
ногтями царапают себе лицо из за смерти ближнего. Следуя отсюда начальное
значение гр. цирвас гамоукванс – не, как принята, «выполнение завещаний», а то
что считают поздним – «прикончить, отнимет жизнь.» значит слово выражающее главное
Христианское богослуженое – цир-ва происходит отсюда, только на сегодня ритуал
богослужения и лишь некоторая атрибутика изменена.
ისტორიკოსი –– შუმერთა-კოლხურობას, გარკვეული კუთხით, თავისებური
საყრდენი შეუყენეს მეცნიერ-მკვლევართა სხვადასხვა პლეადებმა, ესენია: ჰუმბოლტი, მარი, ბლაიხშტაინერი, ჯავახიშვილი წერეთელი, ჯანაშია ოპერეტი, კრემერი,
ძიძიგური , გელოვანი, ალფენიძე, ქაფიანიძე, შელია, გულორდავა,
სოფია და სხვები.
...რაც შეეხება „მანას’’იგი ქართულად
ასე იქნება: მა--მე და ნა--დედა. ე. ი. მე დედა ვარო. სახელი „მადონა’’კი ასე წარმოგვიდგება: მა--მე, დო + ნა „დედა.’’რაც მე და დედას ნიშნავს...გილგამეშის
ეპოსში მოცემული სახელები -- ხუმბაბა, ენქიდუ,
უთუ, არურუ, მაშუს მთა და თვით გილგამეშიც ლაზ-მეგრულად იხსნება... ლაზ--
მეგრულად ამოიხსნება სხვა ტ-იც: ნამუ, აფსუ, მუმუ, თიამათი, ნინხურსანგა, დილმუნი, გიბილი,, მარდუქი, კალდუნიაში...’’ნ.გულორდავა
ჟურნ. ეგრისი1-2.
კოლხურია
ანუ პროტოშუმერულია შუმერთა ღმერთების სახელები: უთუ, ნანა, ინანა, მარდუქი, ენქიდუ,, შა. შამაში და ა.შ. იგივე ითქმის ეგვიპტურ
თოთი, ჰოროსი, რა ამონ-რა, და ოსირისის შესახებ.
Историк – Колхичность шумеров в определенную опору
подставили целая плеяда ученых разных времен. Этими являются: Гумболт, Мар, Блаихштайнер,
Джавахишвили, Церетели, Джанашиа, Оперет, Кремер, Капианидзе, Шелия, Алфенидзе,
Самушия и т. д.
«...Что
касается и.л. ма-на = ма «я» и на «мать» т. е. Это означает я есть мать. А Ма-до-на так будет выглядеть: ма -- я, до(союз = и) + на «мать, что означает я и
мать»... имена из эпоса Гилгамеш такие как: хумбаба, Енкиду, Утьу, Аруру, гора Машу, и
сам Гилгамеш объясняется только по Лаз-Мегрельски... Лаз-Мегрельски решаются и другие
имена: Наму Афсу, Муму,
Тьиаматьи, Нинхурсанга, Дилмуни, Гибили, Мардуки, Калдуниаши»... Н. Гулордава журн егриси 1,2.
Колхским или протошумерским являются имена Шумерских богов – Утьу, Нана, Инана, Мардуки. Енкиду, Ша, Шамаш и т. д. То же самое можно сказать о египетских Богах – Тьотьи, Горос, Ра, Амон-Ра и Осирис.
ავტორი – რაკი ევროპულ
-- დემეტრე, გოდ, გად, გოთ, სლ. ბოგ, ირ. ბაგ. და ა.შ. ღმერთ-ის აღმნიშვნელ
ტ-თა შესახებ უკვე ვიცით, მითუფრო. გერმანული შუქის ღმერთი ვალ-ი, მეგრ. ვალ-ი>//ქართ. ელვ-ა ერთიანობაში უნდა განიხილებოდეს; ასევე შეუძლებელია, გერმ. ვოდან, სკანდინავიურ ოდინ-ს და მეგრ. ოდი//ოდა//ოდო//ოდო-ია-ს საერთო
წარმომავლობა არ აერთიანებდეთ: ამაზე მიუთითებენ
მეგრ. სიღერები -- „ოდა’’და „ოდოია’’, ეთნონიმი ოდი-შელი, ანთროპონიმი -- ოდი-შელიძე, ოდი-შარია და ა. შ.
Автор – поскодьку о и. е. Богов Деметер, Гад, Год, Гать сл. Бог иран. Баг уже знаем, также Герм. Бог света – Вал, мегр. вали >//гр. елва «молния» должно быть взаимосвязаны; также
исключено что Герм. Водан Сканд. Один и Мегр Оди, Ода, Одо, Одоиа неимели бы обшее происхождение..: об этом говорят Мегр песни «ода» и
«одоиа»; этнонимы одишели, антропонимы -- Оди-шелидзе, Оди-шария и т. д.
ენათმეცნიერი -- ამ უკანასკნელთ აერთიანებთ,
მხოლოდდამხოლოდ, შემთხვევითი ბგერითი მსგავსება, განასხვავებთ კი მთავარი -- იპოსტასი: ვოდანი და ოდინი ომის ღმერთები არიან.
языковед – эти последние объединяет только случайное звуковое сходство,
а отличает главное: ипостась: Водан и Один Боги войны.
ფილოსოფოსი -- ბგერითი მსგავსების გარდა მათ აერთიანებთ ფაქტი იმისა,
რომ ღმერთები არიან. ისტორიულად დადასტურებულია: ღმერთები იპოსტასს იცვლიან. იქნებ კოლხ. ოდომ შეიცვალა დანიშნულება ან , პირიქით, -- ვოდანმა?
Философ – кроме звукового сходства их объединяет то что являются
богами. Исторически
подтверждено: Боги меняют ипостаси: может быть колх. Одо изменил ипостась или,
наоборот – Водан?...
ავტორი -- ოდო მიღებულია
მეგრ. ორდო-დან, რაც მეგრ. დილა გახლავთ. თავად, ეს უკანასკნელი,
მიღებულია ო-დრო-დან, რადგან, ოდესღაც, დრო გახლდათ მზე ღმერთის სახელი, ამოზრდილი, ისევე
როგორც სხვა მრავალთაგანნი (ო-რა, დ-ო-რა და ა.
შ.) რა მზე ღმერთის სახელისაგან.
Автор – Одо получено из мегр. ордо «утро», само это последнее,
образовано из одро, потому что, в одно время – дро «время» был один из
множественных синонимов Бога солнца, выросший также как и другие (о-ра, Д-о-ра и т. д.) из имени бога солнца – Ра.
ენათმეცნიერი -- დრო...,დორა... მზე ღმერთის სახელი???...
языковед -- дро «время»... о-ра... Д-о-ра... имена бога солнца?...
ავტორი -- დიახ, ერთ პერიოდში, დრო მზე ღმერთის სახელი იყო. იგი ერთ, მეგრ. აფხაზურ
ვარიანტში არსებულ, სიმღერაშია შემორჩენილი: ო, რა , დრო, ო, ო, ო...ასე იწყება ეს სიმღერა, აფხაზურ ვარიანტში: ეს მისამღერები კოლხურია, ისევე როგორც
მრავალი სხვა -- რა//რე//რი //რო და ა. შ. შეძახილიანნი. ყველა
ეს შეძახილები მზე ღმერთის სახელ რა-ს ვარიანტები გახლავთ, იმდაგვარადვე, ეს როგორც
წმ. გიორგის სახელებთან (გეგე, ჯეგე გერგე და ა. შ ) გვაქვს საქმე.
რა მზე ღმერთის დერივატები გვხვდებიან ქართვ. გვარ-სახელებში,
სიმღერებში -- აფხ. -- ვა-რა-დო, სვ. შა-მა-რე-რა, მეგრ. სი-ვო-რა-ი-და, კახ.ო-რო-ვე-ლა და ა.შ. (იხ. გაზ. „მახარია’’
N 4 ).
დილ შეძახილიანი ქართვ. სიმღერები ივ. ჯავახიშვილმა
ცისკრის ვარსკლავისადმი მიძღვნილად ჩათვალა... აქ მთავარი გახლავთ ის, რომ დილ მნიშვნელობის მქონეა და არა უაზრო მისამღერი. თუმცა
იგი არა ცისკრის ვარსკლავის, არამედ მზე ღმერთის
სახელ ო-რა >( დ-ორა )> დილ ცვლილების შედეგია. დ ფონეტიკურ დანართად უხშირესია,
ამიტომ, ამგვარად წარმოიქმნენ: ო-რა > დ-ო-რა; ო-რა > დ-რო; ო-რა > დ-ო-რა > ო-რ-დ-ო მეგრ.„დილა“, სომხ.> ო-რ-დ ძირი ვალ–ორდ–აინიდან «დილაადრიანი» და მეგრ.
ო-რა > ორ–დ–ო»დილა» \\ სლ. უ-ტ-რო „დილა“.
АВТОР – совершенно верно: в одно время дро было имя бога солнца. Оно сохранено в одной песне существующем Мегрело-Абхазском варианте: о, ра, дро, о, о... так начинается эта песня в
Абхазском варианте. Эти припевы Колхские, так же как много другие – ра\\ри\\ре\\ро и т. д. все эти возгласы являются вариантами имени Бога Ра, таким же образом, как это имеем в случий мегр.
наименованиями св. Георгий – Геге, Джеге, Герге и т. д. дериватами имени Бога солнца Ра часто встречаются в картв. антропонимах, топонимах
гидронимах и названиях песен, таких как: Афх. ва-ра-до, Св. ша-ма-ре-ра, Мегр. си-во-ра-да, Ках. о-ро-ве-ла. и т. д. (см. газ. «махариа» N4). Ив. Джавахишвили сочел, что
песни возгласами дил поется в чест утренней звезди... тут главное то, что дил не просто припев, а имеет
значение. Хотя он не является именем утренней звезды, а является результатом
изменений имени Бога солнца -- о-ра > (д-ора) >дил: принявши нами за дифференциирующий звук д
в гр. языкознаний считается
фонетическим включением. Так или иначе наподобие о-ра > дора >дил произошли:
о-ра > д-ора; о-ра > д-ро»время»; о-ра > д-ора > о-р-д-о Мегр. «утро»; > арм корень ор-д «от вал-орд-аин» и мегр ор-д-о \\> сл. у-т-ро.
ენათმეცნიერი -- რუს?..., სომხ.?... языковед – руск?... арм?...
ავტორი -- კოლხეთიდან რა მზე ღმერთის
სახელი სომხეთამდე კი არა შუმერ-ეგვიპტემდე გავრცელდა. ამიტომ, ა-რა-რა-ტი ანუ ო-რა + რა-თი (ზედმიწ.
ო, რა, «მიმართვა მზე ღმერთისადმი» და რა + თი «ღმერთის
ადგილი») არამარტო ამ მთის სახელის კოლხურობას ამტკიცებს, არამედ იმ დროზე მიუთითებს,
როცა არარატის სანახებში კოლხები ცხოვრობდნენ და რომ, იმ დროს, ორა და რა სახელები მზე ღმერთისა თანაბრად
ფუნქციონირებდა. გარდა ამისა, უფლება გვაქვს ვიფიქროთ: ჰიდრონიმები: ა-რა-(ქს)-ი, არე-სი < არე//ორე-სი ეტიმ. ორა-სთვის განკუთვნილს აღნიშნავს, ხოლო არაქსის შენაკადი
-- არ-ფა < რა-ფა უდრის რა ღმერთისთვის განკუთვნილ მცენარეულ
ადგილს.
ზემოთქმულთან კონტექსტში, და
იმ ფაქტიდან გამომდინარე, რომ ადგილს სადაც ქ. ტროა გაშენდა ვილუ-შა ერქვა, უკვე დარწმუნებით შეგვიძლია ვთქვათ: ტროა კოლხების ქალაქი იყო და მისი სახელი ო-რა > მეგრ. ორ–დ–ო »დილა» \\ სლ. უ-ტ-რო „დილა“- ს მსგავსად, მზე ღმერთის სახელ ო-რა-დან მომდინარეობს: ო-რა > დ-ო-რა > ტორა\\ტროა.
Автор
– из Колхиды имя бога солнца Ра не то что до -- Армении, а аж до самой
Шумер-Египет распостранился. Поэтому, А-ра-ра-т или о-ра + ра-т (досл. О, Ра «обращение богу солнца» и Ра + т\\тьи «место бога солнца») не только доказывает
колхичность этой горы, а и на то время указывает когда в просторах Арарата
проживали Колхи и что тогда о-ра и ра имена Бога солнца одинаково функционировали. Кроме того имеем право
думать: гидронимы: А-ра-кс (а-ра < о-ра) <о-ра-си означает «предназнченный для бога
солнца», а веток реки Аракс Ар-фа <\\ра-фа равно «растительная местность для бога солнца ра.»
В контексте вышесказанной, и исходя из
факта, что, как выше говорили, место где г Троя был построен называлось вилуша
«маленкая поляна», уже можна убедительно сказать: Троя был Колхский город и его
имя наподобие о-ра > о-р-д-о Мегр. «утро» \\> сл. у-т-ро происходит от о-ра: > д-ора >тора\\троя.
ენათმეცნიერი -- ავტორის სურვილია ყველა ღმერთის
სახელი კოლხურად მიითვალოს, მაგრამ აქ მხოლოდ დამთხვევებია.
Языковед – у автора большое желание все имена Бога представить как колхский, но,
возможно что тут дело имеем только со случайными совпадениями.
ავტორი -- არა მარტო ავტორისეული „დამთხვევები’’მიუთითებენ: მხოლოდ უპირველესი და ჩვილი ცივილიზაცათა საწყისები, პირველი რწმენითი გამონათებები
და, შემდეგ, პირველი მოძღვრება ღმერთზე -- თეოლოგია ანუ რელიგია კი არაა კოლხთა პირმშო,
არამედ, რაც უმთავრესია: პირველი ადამიანური ააზროვნება-ამეტყველებაც კოლხურია: ანთროპოგენეზი დაიწყო იმ ქართველურმა (კოლხურმა)
კლანმა რომლის გვირგვინიც დღეს კაცობრიობაა.
Автор – не только авторские «совпадения» указывают: не только начало
первейших и младенческих цивилизаций, просветления первых верований и, потом
первая м о Боге – теология или религия является отпрыском колхов, но и , что
главное, первейщшее изречение и ее осмысление Колхское: начало антропогенеза
принадлежит к тому колхскому клану венец которого сегодня -- все
человечество.
ენათმეცნიერი -- თქვენ სამი ცნობილი
ინსტიტუტის ცხრა დოქტორი გეწინააღმდეგებათ...მხოლოდ ვსვამ კითხვას: ხომ არაა ზემოთქმული,
ყოველგვარ აკადემიურობას მოკლებული, თავზეხელაღებული სითამამე?...
Язоковед -- Вам противоречат девять докторов наук из трех знаменитых институтов...
только задаю вопрос: не является ли вышесказанное черезвычайной смелостью лишенной
всякого академизма.
ფილოსოფოსი -- ახალი მეცნიერული ჭეშმარიტება ის მარცვალია, რომელზეც მთელი მსოფლიო მეცნიერება
ზედ რომ დაემხოს, გადმოაპირქვავებს და ამობიბინდება...
Философ – новая
научная истина то зернышко, на котором вся мировая наука хоть навалится,
перевернет и вырастит.
ისტორიკოსი -- „...საქართველო არა მარტო ევროპული, არამედ მსოფლიო
ცივილიზაციის საწყისია. ამას ადასტურებს მრავალი
ისტორიული წყარო, ანტიკური ბერძნული ცივილიზაციის მასალები, მრავალი უცხოელი
მეცნიერი(„კ.ს.კ.’’ კლ.შელია გვ.179)’’...
историк – «... Грузия начало не только
-- европейской но и цивилизации всего
мира. Это доказывает множество исторических источников, материалы античных
Греческих цивилизаций и многие заграничные ученые. Кл.
Шелия к. в. м. Стр. 179
ბიოლოგი -- უკვეჩასახული პრიმიტიული
მეტყველების და ასევე საწყისი პრიმიტიული ცივილიზაციების მუდმივად შენარჩუნება-განვითარება
გაადვილა ზღვითა და მთებით ჩაკეტილ კოლხეთში დასაბამისმიერი კოლხური კლანის ჩარჩენამ.
Историк – Постоянное сохранение и развитие зачатой примитивной речи и
цивилизаций облегчило постоянное оставание Колхского клана в замкнутом морей и
горами в Колхиде.
ისტორიკოსი -- „...რატომ ამტკიცებენ ძვ. ბერძენი სწავლულები და რატომ მიაჩნიათ
კავკასია კოლხეთის ტერიტორიად (ჰეროდოტე) და რატომ ამბობენ კოლხებს,
უძველესი
დროიდან, დამწერლობა ქონდათო? ამასვე ადასტურებს ცნობილ ქართვ. მეცნიერთა
ერთი ნაწილი (აკ. ურუშაძე, რ. გორდეზიანი
და სხვები); ასევე...გერმანელი, ფრანგი, ინგლისელი,
ესპანელი, ვატიკანელი, ამერიკელი მეცნიერები’’...დ. ნ. გვ.174.
историк
– почему доказывают др. греческие ученые и почему подразумевают Кавказ как
територию Колхиды (Геродот); почему говорят что Колхи с древнейших времен имели
писменность?...этого же доказывают знаменитие гр. ученые – Ак. Урушадзе,
Рисимак Гордезиани и т. д. а также... Немецкие, Французские, Английские, Испанские,
Ватиканские, Американские и т. д. ученые. Н. тр. стр. 174.
ბიოლოგი -- ამერიკელმა მეცნიერებმა, გენეტიკის სპეციალისტებმა (ხელმძღვანელი პროფ. ბრაინ
საიქსი), ადამიანის მიტოქონდრიული ანალიზის საფუძველზე, აღმოაჩინეს, რომ თანამედროვე
ევროპელთა დიდი ნაწილის წინაპრები კავკასიიდან არიან წამოსულნი...კავკასია მსოფლიოში
ადამიანთა მოდგმის გავრცელების მთავარი კერა
ყოფილა, რომ თანამედროვე ევროპული რასა, მუტაციის
გზით, კავკასიაში ჩამოყალიბებულა და შემდეგ გავრცელებულა მთელ ევროპაში და ამერიკაშიც...’’დ.ნ.
გვ. 184-185.
Биолог –
ученые из Америки, специалисты генетики (руоводитель Браиан Саикс), на
основе анализов митохондрий человека нашли, что большая часть предков
европейцев переселенцы из Кавказа ... оказывается, что Кавказ является
главным очагом распостранения людей по всему миру. Что современная европейская раса, путем мутаций, образовалась на Кавказе
и потом распостранилась по всей Европе и Америке. Н. тр. стр.184-185
ავტორი -- როგორც ვხედავთ, ერთის მხრივ, ძველ სწავლულებს
კავკასია კოლხეთად მიაჩნიათ -- მათია ფრთიანი ფრაზა: „კავკასია კაცობრიობის შუბლია.’’ მეორეს მხრივ, თანამედროვე გენეტიკის სპეციალისტებს
კაცობრიობა კავკასიის ანუ კოლხეთის მემკვიდრედ არათუ დაუგულვებიათ, არამედ, ისევე როგორც
დიდი ხნის წინათ ქართველურ-ბასკური ნათესაობა, უტყუარი გენეტიკური ანალიზებით დაუდგენიათ,. ამიტომ, პასუხი თქვენს კითხვაზე,
ბ-ნო ენათმეცნიერო, თქვენსავე „ურყევ მეცნიერული ობიექტიურობისთვის’’ ანუ „აკადემიურობისთვის“ მიგვინდვია...
Автор – как видим, с одной
стороны, для древних ученых Кавказ это есть Колхида. К
ним относится крылатая фраза – Кавказ лоб человечества, к которой, перефразируя, уже смело
можно приплюсовать: колхида – Кавказ колыбель человечества. С другой стороны, для
специалистов генетики человечество
не то что теоретическое наследство Кавказа или, что то же самое, Колхиды, а, таким
же образом как много лет назад Баско-картвельское родство, ими это путем
точнейших генетических анализов, установлены. Поэтому ответ на Ваш вопрос г-н языковед пусть ответит Ваша же «научная объективность» или
«»академичность».
საბოლოო დასკვნა:
ვინაიდან:
1) ენათმეცნიერი
-- ბგერითი ტრანსფორმაციები ბაზირებულია არა თავისუფალ ფორმალურ ოპერაციბზე, არამედ ემპირიულ მონაცემებზე;
2) ისტორიკოსი და არქეოლოგი -- ამ ემპირიულ მონაცემთა ისტორიულობა მეცნიერებაში დადასტურებულია;
3) მათემატიკოსი -- სიტყვათა სისტემებში ბგერათა ჭარბი განაწილება -- ჭარბი ხდომილობები ალბათობის თეორიის
კანონებით დადგენილია, ხოლო მიზეზი მითითებულია და პირდაპირი აუსკულტაციით, აუდიოინსტრუმენტალური თუ ფონოგრაფიული კვლევით
დადგენადია;
4) ფიზიოლოგი, ბიოლოგი და ანთროპოლოგი -- აღმოჩენილია მეტყველების ბიოგენეზური კანონი და მისივე (მეტყველების) ჩასახვის მონოგნომური
სინდრომი;
5) ფილოსოფოსი -- ავტორისეულ მსჯელობებში აზროვნების კანონთა და ლოგიკურ დებულებათა სისწორეში ეჭვის შეტანა
შეუძლებელია;
6)
ავტორი -- ყველა კითხვა დასმულია, ყველა კითხვაზე
პასუხი გაცემულია;
ამიტომ,
ყველამ ერთად , უნდა
გამოვიტანოთ საბოლოო დანასკვი: „გეორგიული თეორია’’ ფიზიოლოგიურ, ბიოლოგიურ,
ენათმეცნიერულ, ფსიქოლოგიურ და ა. შ.
ასპექტებში სწორია, და მ. ე. მთლიანობაში ამდაგვარად უნდა იქნას აღიარებული.
ამიტომ, ყველამ ერთად , უნდა გამოვიტანოთ საბოლოო დანასკვი: „გეორგიული
თეორია’’ ფიზიოლოგიურ, ბიოლოგიურ, ენათმეცნიერულ, ფსიქოლოგიურ
და ა. შ. ასპექტებში სწორია, და მ. ე. მთლიანობაში
ამდაგვარად უნდა იქნას აღიარებული.
p. s. კავკასია-ინდოევრპულ ხალხთა გენეტიკურ ნათესაობას
და მსოფლიო აზროვნება-მეტყველების მონოგენეზისურ წარმომავლობის დადგენას აქვს უდიდესი
პოლიტიკური მნიშვნელობა გათითოკაცებულ კაცობრიობის ერთიანობისკენ მიმართულ, ახალ ზოგადკაცობრიულ, დარწმუნებულად და გაცნობიერებულად
და-ძმურ სიყვარულზე დაფუძნებულ -- ახალი აზროვნების
დამკვიდრების საქმეში.
ჯერ არს, პოლიტიკოსებმა
ეს სიახლეები ხელთ იღონ, ჯეროვნად შეაფასონ და მიმართონ სიყვარულით გაცისკროვნებულ, კაცობრიობის ერთიანობისაკენ.
ე. იზორია
2008-2011 წ.წ.
Итоговое заключение:
поскольку:
1. языковед – звуковые трансформации базированы не на формальных
операциях, а на эмпирических данных.;
2. Историк и археолог – Историчность этих
эмпирических данных наукой утверждена.
3. Математик – в системе слов излишнее
распределение звуков законами теории вероятностей установлены, причины указаны,
и прямой аускультацией, аудоинструментальным и фонографическим исследованием
можно доказать.
4.Физиолог, биолог и антрополог – обнаружен закон биогенеза речи и синдром ее же
зачатия.
5. Философ – в суждениях автора в
законах мышления и
правдивости логических доводов внести сомнения невозможно;
6.
Автор – все вопросы заданы, на все вопросы ответы даны;
Поэтому все мы вместе
должны вывести итоговое заключение: «Георгическая
теория» в физиологическом, биологическом, языковедческом, психологическом и
других аспектах наук верна, значит и в целом так и должна быть признана.
P. S.
Установление генетического родства народов Кавказа и Индоевропы, а также –
моногенезисное происхождение мирового мышления и речи имеет огромное
политическое значение для
объединения по одиночке разъединенного
человечества, для утверждения нового мышления, основанного на осознанном
убеждении в генетическом братстве народов Кавказа и Индоевропы и моногенезисном
происхождении речи и мышления во всемирном масштабе.
Необходимо чтобы политики эти новшества
прибрали бы в свои руки, в должной степени оценили бы и направили к объединению
озаренного любовью человечества.
Комментариев нет:
Отправить комментарий